Já to prostě přepíšu tak, jak sem to napsal v té legendě. OK? Nechce se mě teď nad tím znova přemýšlet. Tak tedy.
Jeden pohled může být, že se tím zvýhodňuje pouze jedna část průmyslu, ten automobilovej, a všichni ostatní utřou, protože přece auta táhnou zdejší ekonomiku. A navíc. Proč bychom měli zavádět šrotovné, když naše auta kupují Němci? Přece když ho zavedeme my, tak Češi budou nakupovat auta z Asie.
Ta stejná věc z druhé strany. Šrotovné zaměstnává nejen automobilky, ale také těžký průmysl, marketing, elektro, textilky, dodavatele, obchodníky ... není u nás snad odvětví, na kterém by bylo navázáných a závislích více částí průmyslu.
Prostě nic novýho. Všechno se to semlelo miliónkrát. A přesto nebo právě proto do teď nevím, jestli mám být pro nebo proti.
A co na to Jan Macháček?
• Když prezident Klaus vetoval tzv. šrotovné, doprovodil to vysvětlením, na kterém zaujme, že „český daňový poplatník by mohl využít šrotovného na nákup vozidel vyrobených mimo ČR“. To je zajímavé. Když naopak český automobilový průmysl (takže například i státní rozpočet) využíval šrotovného v jiných zemích, nikomu to nevadilo, přitom to viděno touto perspektivou bylo stejně zločinné. A tak je to v Česku skoro se vším. Děláme většinou jen to, co je jakoby výhodné pro nás. O principech se mluví, jen když se to hodí nám. Což je ovšem krátkozraké. Až budeme potřebovat něco my, možná si našeho chování někdo všimne. A pak se budeme divit.
Je možný tohle vůbec rozlousknout, aniž by se na "louskajícího" nesnesla kritika? Ještě že to nemusím rozhodovat já.
Žádné komentáře:
Okomentovat